Chytré nástroje jsou skvělé, ale i lidská podpora je nenahraditelná

Drahomír Najdenov si s sebou do Broker Trustu přinesl téměř tři desítky let zkušeností ze světa bank a pojišťoven. Nyní se stará o rozvoj vztahů s našimi partnery. „Tolik skloňované nástroje, jejich intuitivnost, přehlednost, funkcionality a jiné přívlastky jsou nyní velmi populární, ale osobně jsem přesvědčený o tom, že přidaná hodnota lidí v servisních, vzdělávacích a rozvojových oblastech je také naprosto nenahraditelná. Pořád považuji poradenství za vztahový svět,“ říká.

Podle Drahomíra je jasně vidět, že finanční poradci dnes významně oceňují podporu ze strany nejenom obchodních ředitelů Broker Trustu, ale i dalších specialistů v oblastech zaměstnaneckých benefitů, vzdělávání, rozvoje investic, kampaní a leadů. A co se týká jakékoliv z námi servisovaných společností, tak říká: „Nemáme to nastavené tak, že náš smluvní partner musí zajistit pět, deset nebo x lidí, abychom za nimi vůbec vyrazili. Když náš obchodní ředitel vyhodnotí, že daná firma potřebuje a chce pomoci, tak za nimi prostě vyrazí, případně dohodne individuální setkání s kolegy z jiných oblastí servisu.  Fungování našich obchodních ředitelů není primárně akviziční. Naopak významně se angažují jak v chodu Broker Trustu, tak v podpoře stávajících partnerů v procesních oblastech a v nastavení modelu jejich podnikání. Možná nejsme tak draví, ale stavíme vše na konceptu dlouhodobosti a snaze najít partnerům podporu ve všech oblastech, které potřebují.“

Mít se na koho obrátit

Podle Drahomíra Broker Trust v oblasti servisní a obchodní podpory patří ke špičce na trhu poradenských společností a se vzděláváním bude brzy konkurovat multilevelovým společnostem. „Z vlastní zkušenosti mohu říct, že nevím o jiném poolu, který by se takto intenzivně a aktivně podpoře věnoval. Vedle síly značky a stability nás to významně odlišuje. Máme i poradce, kteří byli v BT, pak šli do obdobných firem, ale zase se vracejí k nám právě z důvodů, že jim nestačí jen nástroje, ale potřebují k nim i lidský kontakt, který jim okamžitě reaguje – zvedne telefon, odepíše na e-mail. Prostě někoho, kdo jim pomůže.

Představme si celý balíček služeb Broker Trustu, který je podle Drahomíra na trhu jedinečný. Pracovně jsme jej nazvali Sedm stupňů podpory.

  • Regionální a oblastní ředitelé
  • Systém podpory na centrále (obchodní podpora a produktová podpora)
  • Marketing na klíč – pomoc s nastavením brandu (web, stylizace komunikačních nástrojů, systémem oslovení klientů a další)
  • Podpora kampaní a leadů
  • Specialisté na rozvoj investic
  • Kompetenční centrum zaměstnaneckých benefitů 
  • Systém vzdělávání: podpora v produktech, komunitní setkávání, systém vstupních a následných seminářů, průběžné vzdělávání v oblasti nástrojů

Důležitost univerzální podpory na centrále vypichuje Drahomír hned jako druhou v pořadí. Zmiňuje především dovolatelnost i schopnost odpovídat rychle a přesně na dotazy po telefonu nebo e-mailu. „Systémově sledujeme rychlost i kvalitu naší odezvy. Poradce, když už je v situaci, že potřebuje pomoci, tak se chce dovolat, případně dostat rychlou e-mailovou odpověď.  U nás není odkázaný na obecný chat. Má k dispozici profesionální a ochotný tým podpory, kde mu pomohou ve všech rutinních oblastech. Nově plánujeme v tomto týmu i pomoc s rychlou navigací ve všech nástrojích. Dále může poradce kontaktovat naše produktové specialisty a určitě má k dispozici i naše regionální týmy. Je to velký rozsah podpory a dostupnosti.“ 

Pomůžeme i s marketingem a kampaněmi

Nedávno psal Martin Kouřil v tomto článku na blogu o tom, že finanční poradci nemusejí hned při rozjezdu firmy dávat horentní sumy do reklamy. Respektive, že se nemusejí pouštět do všech marketingových aktivit na vlastní pěst. V tomto ohledu mohou partneři využít pomocnou ruku Broker Trustu, kdy jim s marketingovými aktivitami pomůžeme za velmi příznivé, prakticky nákladové ceny.

Naši partneři využívají například marketingové balíčky s obsahem pro jejich weby a sociální sítě, pomáháme jim s nastavením značky, vytváříme jim loga nebo propagační materiály. Pracujeme také s jejich klientskými bázemi a připravujeme přesně zacílené kampaně na klíč, a to i na konkrétní produkty, včetně oslovení potenciálních klientů. Tuto službu poskytujeme poslední dva roky a je velmi poptávaná,“ říká Drahomír s tím, že máme i vlastní báze klientů, které lze rovněž v rámci kampaní oslovit.

Aplikace na leady

S oslovováním potenciálních klientů souvisí i další prvek podpory, kterou je prodej leadů do sítě. 

Spolupracujeme se třemi affiliate partnery, kteří leady získávají, a mám z nich velmi dobrý pocit. Už zhruba s 500 poradci pilotujeme šikovnou aplikaci, která umožní systémově předávat data od affiliate partnerů, jejich sledování a předávání leadů mezi tipařem a poradcem. Aplikace zároveň umožňuje evidování, dělení provizí mezi poradci a realitními makléři, a to oběma směry.

O systému vzdělávání nebo podpoře v oblasti firemních benefitů jsme psali před časem zde, zastavme se ale přeci jen na chvíli ještě u podpory v oblasti investic, kde čísla jasně dokládají její úspěšnost. 

Například účastníkům tréninkového programu Z lovce farmářem za 21 týdnů vzrostl objem prostředků pod správou (AUM) průměrně o 117 %, hodnotově vyjádřeno se jedná o 4,4 milionu korun, opět na každého poradce. 

Výsledku bychom nedosáhli, pokud bychom nezapojili do procesu podpory ‚fyzického člověka,“ říká s úsměvem Drahomír. A pokračuje: „Jako první jsme měli k dispozici pro naši síť chytrou investiční platformu Edward a podpoře prostřednictvím investičních komunit jsme věnovali mimořádné úsilí. Velkou výhodou byla kvalita lidí z vedení společnosti VHI, která je dnes součástí našeho týmu v Broker Trustu. Mají skutečně mimořádně velkou přidanou hodnotu a oproti jiným srovnatelným společnostem je toto naše velká konkurenční výhoda. Edward je už otevřený pro všechny poradce, ale lidský faktor a know-how, jak s klienty v investicích pracovat, jsou stále zásadní.“

Právě investice (a životní pojištění) pak Drahomír vidí jako segmenty, které by se mohly v následujících měsících začít dostávat ještě více na stůl, a to i v souvislosti s očekávaným ochlazením hypotečního trhu.

Související články

Podcasty, Poradenství, Regiony, Vzdělávání

Karel Kořený ,,Poradce, který se nevzdělává, je druh na vyhynutí“ + SOUTĚŽ pro finanční poradce

„Ve finanční gramotnosti se u nás rozevírají nůžky. Řada lidí je dnes finančně nepolíbená a se svými penězi nedovede správně nakládat ani vyjít. Na druhou stranu se ale mnozí jiní…

23. 11. 2022 3 minut čtení minut čtení

Poradenství, Regiony

Anketa 1+1: Které nástroje jsou největší pomocníci při poradenské práci?

Bez práce nejsou koláče. A bez chytrých nástrojů by nebyla práce finančních poradců efektivní. Které nástroje považují naši regionální ředitelé za největší přínos? A bez jakých vychytávek se neobejdou při…

18. 11. 2022 4 minut čtení minut čtení

Ostatní, Poradenství

Jak zvládat výzvy v byznysu i životě, poradí BT Kongres. Sledujte zdarma online

Broker Trust pořádá v pondělí 31. října už druhý letošní BT Kongres, akci pro finanční profesionály napříč trhem. Zástupci čtyř desítek bank, pojišťoven, investičních a dalších finančních společností již tradičně…

25. 10. 2022 3 minut čtení minut čtení

Zpět na články

Články e-mailem každý pátek

Rádi vám předáme know-how. Nechte nám na sebe kontakt.