Co takhle Japonsko? (Graf týdne)

Japonské akcie zažívají od roku 2012 výborné období. Po mírné korekci z loňského roku se japonský akciový index vydal opět vzhůru a blíží se ke svému předešlému maximu z dob před vypuknutím finanční krize.  Přesto jsem ohledně dalšího vývoje akciového trhu země vycházejícího slunce poměrným optimistou. Až takovým, že jsem v uplynulých týdnech uskutečnil na tokijské burze nějaké nákupy do...

Japonské akcie zažívají od roku 2012 výborné období. Po mírné korekci z loňského roku se japonský akciový index vydal opět vzhůru a blíží se ke svému předešlému maximu z dob před vypuknutím finanční krize.  Přesto jsem ohledně dalšího vývoje akciového trhu země vycházejícího slunce poměrným optimistou. Až takovým, že jsem v uplynulých týdnech uskutečnil na tokijské burze nějaké nákupy do svého vlastního globálního portfolia.Jedním z důvodů mého optimismu ohledně japonských akcií je i tento graf. Jsou na něm vykresleny hodnoty japonského akciového indexu (modrá čára) a zároveň také hodnoty jejich ohodnocení na základě poměrového ukazatele P/E (zelená čára).

Graf říká, že i když akcie v posledních letech rostly, jejich poměrové ohodnocení zůstalo nízké a prakticky nezměněné. Růst ceny japonských akcií je tedy podložen také růstem ziskovosti tamních akcií. Je dobré si také všimnout, že při vrcholu trhu v roce 2007 byly podle tohoto ohodnocení japonské akcie dražší, než nyní.

Václav Pech, investiční analytik Broker Trustu

Související články

Výnosy

Investiční webinář NN Investment Partners

Jiří Pech, manažer segmentu investic Broker Trustu si do dnešního webináře pozval Jana Brhela a Martina Soukupa z NN Investment Partners C.R. Kromě aktuální situace na trzích a jak nyní…

3. 4. 2020 1 minut čtení minut čtení

Výnosy

Silná opatření korigovala propady (Týden 14)

Svět jásá. Akciové trhy prudce rostou a za jediný týden se jejich hodnota zvýšila o deset procent.

31. 3. 2020 4 minut čtení minut čtení

Výnosy

Praktický manuál komunikace s klientem v aktuálním dění s koronavirem

Návod a zkušenost, jak s klientem v takovéto době komunikuji. Je to určitě jedna z hlavních služeb pro Vašeho klienta a jeho portfolio.

26. 3. 2020 7 minut čtení minut čtení

Zpět na články

Články e-mailem každý pátek

Rádi vám předáme know-how. Nechte nám na sebe kontakt.

Za zkoušku nic nedáte

Vyladili jsme nástroje pro Vaše vize. Co si o nich poslechnout víc? Pojďme to probrat třeba u kávy.

Chráníme Vaše Osobní údaje