Tři důvody, proč nejen životní pojištění zažije obrození
Hypotéky za sebou mají dva extrémní roky. Apetit klientů po nemovitostech a ochotě financovat jejich koupi s pomocí úvěrů byl mimořádný. Dovolím si tvrdit, že žádná hypotéka není standardní a téměř vždy narazíte na nějaký větší či menší zádrhel nebo specialitu, kterou musíte řešit. Jsou to hodiny a hodiny času, který hypotéce finanční poradce věnuje. Kapacity řady společností se dostaly skutečně za hranu a na nic jiného nebyl čas.
Obrovský potenciál
Data ukazují, že u poradce, který zprostředkoval hypotéku, si životní pojištění sjednají necelí dva klienti z deseti. To je obrovský potenciál. Samozřejmě, že ne každý vzhledem ke struktuře svého majetku životní pojištění potřebuje, ale počet klientů, kterým by se pojištění hodilo, bude nadpoloviční. A stranou zájmu by nemělo stát ani neživotní pojištění, obzvlášť v době dnešní překotné inflace, kdy řadě nemovitostí reálně hrozí podpojištění. Bude to případ většiny pojistek bez indexace starších tří let. Pro finanční poradce může být aktualizace velké téma.
Kvalita, data a provize
Životní pojištění zažije obrození, o tom jsem přesvědčený, a to ze tří důvodů. Pojistky prošly za poslední roky značným vývojem, kdy dokáží poskytnout klientům oporu v různých životních situacích a po koronavirové pandemii si řada lidí uvědomila, jak je jejich zdraví a životní standard křehkou věcí. Zájem o kvalitní pojistky ze strany klientů poroste.
Jako druhý důvod vidím fakt, že pro poradce je pojištění z hlediska dlouhodobých provizí velmi zajímavý produkt, který navíc podporuje budování dlouhodobých vztahů s klientem. Když už vám klient při sjednávání pojištění svěří informace, které se nevykládají na potkání, velmi pravděpodobně se na vás s důvěrou obrátí, až bude chtít řešit něco příště – třeba, jak zhodnotit úspory. Potvrzuje se, že stále více lidí chce své finance řešit komplexně, ideálně s jedním člověkem nebo firmou.
Třetím důvodem je, že díky digitalizaci budeme lépe pracovat s daty a budeme na to mít ještě lepší nástroje. Jistě nejsme v Broker Trustu jediní, kdo na tom pracuje, ale v našich nástrojích, které už máme nebo vyvíjíme a brzy uvedeme, jasně vidíme, co lze dělat, když dokážete správě zanalyzovat data o klientském kmeni.
Otevírají se úplně nové možnosti pro cross-selling, které dostane poradce v podstatě na zlatém táce. Důležitou roli budou hrát i další nástroje a aplikace, které s pojištěním pomohou. Ukazuje nám to například kalkulačka pojistných částek, kterou jsme nedávno spustili a která dává poradcům jasnou oporu v nastavování dostatečných pojistných částek.
Žijeme v nejisté době, ale že se v takových časech bude dařit pojištění, o tom jsem přesvědčený. Tím spíš, když máme chytré nástroje, které finančním poradcům zásadním způsobem práci usnadní.
Bohuslav Černý, regionální ředitel Broker Trustu
Sdílet s přáteli
Další témata
Související články
Máme se bát další globální finanční krize?
V právě skončeném týdnu se akciové indexy po celém světě poměrně prudce propadly. Důvodem negativního vývoje byl krach tří amerických bank, když jedna z nich byla dokonce dvanáctou největší bankou…
Ostatní, Poradenství, Úvěrování
Dostupnost bydlení se zlepšuje díky poklesu cen i sazeb hypoték (analýza Golem)
Pokles cen bytů v únoru zpomalil. V meziměsíčním srovnání průměrné nabídkové ceny bytů klesly jen o 8 000 Kč jak vyplývá z aktuálních dat portálu RealityČechy.cz.
BTčko #10: Kdo nemá web, je podezřelý. Jak marketingově využít nejen obchodní příležitosti v klientském kmeni?
Jak efektivně oslovovat klienty, zvýšit počet úspěšných obchodů a posilovat vlastní značku, vám v desátém vydání podcastu BTčko poradí hned dvě kolegyně z Broker Trustu. Alice Tomanová si k mikrofonu…
Články e-mailem každý pátek
Rádi vám předáme know-how. Nechte nám na sebe kontakt.