Stížnosti klientů – názory z obou stran barikády

Jak to vypadá, když se u jednoho stolu sejdou zástupci finančních poradců a zprostředkovatelů s představiteli společností, které tvrdí, že brání poškozené klienty? Kdo očekává ráznou výměnu argumentů z obou stran pomyslné barikády, neplete se. Díky sestřihu nejzajímavějších momentů semináře časopisu Profi PF máte příležitost se v této problematice lépe zorientovat.  Účast Filipa Marcína ze společnosti SOSConsulting či Lukáše Kaplana z EUCS,...

Jak to vypadá, když se u jednoho stolu sejdou zástupci finančních poradců a zprostředkovatelů s představiteli společností, které tvrdí, že brání poškozené klienty? Kdo očekává ráznou výměnu argumentů z obou stran pomyslné barikády, neplete se. Díky sestřihu nejzajímavějších momentů semináře časopisu Profi PF máte příležitost se v této problematice lépe zorientovat.  Účast Filipa Marcína ze společnosti SOSConsulting či Lukáše Kaplana z EUCS, stejně jako Jiřího Šindeláře z USF ČR a Petra Šafránka z AFIZ zaručuje, že získáte přehled, jaké postoje mají klíčoví hráči. Chcete-li se dozvědět více o krocích, které v budoucnu ovlivní práci finančních poradců a zprostředkovatelů, určitě si sestřih pusťte.

Byznys s poškozenými klienty poroste

Klientů, kteří jsou přesvědčeni, že uzavřeli nevýhodné smlouvy, jsou na českém trhu desetitisíce. Kde je poptávka, roste i nabídka. Přibývá společností, které klienty za část vymožených peněz zastupují. „Roste tady (a poroste) byznys s poškozenými klienty, je to logické,“ tvrdí Petr Feřtek z časopisu Profi PF.  Jeho slova potvrzuje i Filip Marcín ze společnosti SOSConsulting. Počet sporů, které firma vede, se stále zvyšuje. „Dnes nemusíme vůbec aktivně oslovovat klienty,“ říká. Hlásí se prý sami na doporučení od jiných klientů nebo i některých finančních poradců.

Přetáčení spokojených klientů

Jiří Šindelář z USF ČR tvrdí, že kdo uzavíral smlouvy neeticky, má být po zásluze potrestán. „Těžko to bude někdo obhajovat,“ uvádí. Upozorňuje ale na problém, kdy některé společnosti aktivně oslovují klienty a programově je „přetáčejí“ ze spokojených a kvalitně obsloužených (kterých je podle něho velká většina) na nespokojené. „Opravdu nevěřím příběhům o pasivním získávání klientů, na doporučení nebo podobně,“ reaguje na předchozí slova zástupce SOSConsulting.   Klientům takový „obrat“ může přinést spíše škodu než užitek, soudí. Poznamenal také, že před aktivitami takových firem varovala i ČNB. „Asi souhlasím s tím, že občas ze spokojených klientů děláme nespokojené… Jde o to, že spousta klientů pořizuje produkty v dobré víře, a bohužel velmi často je pořizuje v omylu. A pokud jim omyl nikdo nevysvětlí, tak setrvávají ve šťastné nevědomosti a jsou to ti spokojení klienti,“ oponuje Filip Marcín. Na druhou stranu ale dodává, že u podstatné části stížností nemá smysl jít do sporu, protože klient při podpisu smlouvy měl skutečně dostatek informací a věděl, co dělá.

Trh jako kočkopes a další otázky…

Během semináře se probírala i další zajímavá témata. Na co také přišla řeč?

Kolik sporů SOSConsulting řeší a co jsou nejčastější typy případů, kdy nespokojení klienti žádají náhradu škody nebo vrácení peněz?

Proč označuje Lukáš Kaplan z EUCS český zprostředkovatelský trh za „kočkopsa“?

A které kroky by podle Petra Šafránka z AFIZ měly podniknout české pojišťovny, aby vytlačily z trhu nekvalitní poradce, aniž by poškodily ty poctivé?

Odpovědi nejen na tyto podstatné otázky hledejte v sestřihu semináře na FinTV.

Související články

Ostatní

Jak budovat důvěru klientů? Na Broker kongresu Vám poradí Dan Ariely

Jednou z hvězd online Broker kongresu evoluce² bude 10. prosince i psycholog a autor několika bestsellerů Dan Ariely. Ve svém vystoupení se zaměří na to, jak lidé přemýšlejí o penězích…

27. 11. 2020 4 minut čtení minut čtení

Black Friday

Ostatní

Desatero, jak se vyhnout nástrahám při online nákupu. Nejen na Black Friday

Letošní nákupy se kvůli pandemie covid-19 ve velkém přesouvají na internet. A obzvlášť před slevovými akcemi, jako je nynější Black Friday, nebo před vánoční nákupní horečkou se na nás hrne…

26. 11. 2020 5 minut čtení minut čtení

Ostatní, Poradenství

Mezinárodní konference o pojištění brzy startuje!

Dámy a pánové, připoutejte se. Za pár dní tu máme dvě významné online konference, které by si neměl nechat ujít žádný pojistný profesionál. Mezinárodní DIA konference začíná již 30. listopadu…

23. 11. 2020 4 minut čtení minut čtení

Zpět na články

Články e-mailem každý pátek

Rádi vám předáme know-how. Nechte nám na sebe kontakt.

Za zkoušku nic nedáte

Vyladili jsme nástroje pro Vaše vize. Co si o nich poslechnout víc? Pojďme to probrat třeba u kávy.

Chráníme Vaše Osobní údaje