Broker Trust se mění

V časopise Profi Poradenství & Finance vyšel rozhovor s produktovým a marketingovým ředitelem Broker Trustu Markem Macurou. Přinášíme Vám jej v plném znění na blogu. Některé inovace představené na nedávném setkání spolupracovníků překvapily, jiné vývojově značně posunují formy spolupráce. Nepochybně na tom má zásluhu roční práce produktového a marketingového ředitele Marka Macury. Na Broker Kongresu jste představili nejen nové logo,...

V časopise Profi Poradenství & Finance vyšel rozhovor s produktovým a marketingovým ředitelem Broker Trustu Markem Macurou. Přinášíme Vám jej v plném znění na blogu.

Některé inovace představené na nedávném setkání spolupracovníků překvapily, jiné vývojově značně posunují formy spolupráce. Nepochybně na tom má zásluhu roční práce produktového a marketingového ředitele Marka Macury.

Na Broker Kongresu jste představili nejen nové logo, ale vlastně i novou korporátní identitu a trend?

Ano, už to bylo potřeba. V průběhu roku 2013 u nás došlo k významným změnám a předefinování strategie směrem k výraznému zvýšení rozsahu a kvality poskytovaného zázemí. Chceme být pro naše poradce nejen produktovým velkoobchodem, ale užitečným partnerem pro byznys. Naší doménou již dávno není jen administrativa, ale také analýzy, vzdělávání a softwarové nástroje, které zvyšují přidanou hodnotu poradce pro klienta a které mu usnadňují práci. Postavení nejsilnějšího brokerpoolu u nás a inovátora trhu obecně jsme chtěli potvrdit i novým logem a celkovým vzhledem.

Změna je to opravdu výrazná, vzali jste to od podlahy:)

Máš pravdu. Byl to náš cíl. Bývalé logo jsme představili začátkem roku 2009. Za těch 6 let jsme udělali obrovský posun. Nemluvím jen o šestinásobném růstu obratu, to je až výsledek. Investujeme do software, do vzdělávání, do analytického zázemí. Každý může sledovat výstupy našich analytiků na blogu nebo během našich webinářů. Pro partnery toho máme samozřejmě mnohem více.

Rozhodli jsme se zviditelňovat prostřednictvím sdílení našeho know how, nikoli skrz hádky s konkurencí. Chtěli jsme být jiní, a proto jsme zvolili fialovo modré barvy. Propojujeme fialovou, barvu energie a modrou, jako barvu klidu a stability. Logo má ještě jeden skrytý význam. Tvar loga symbolizuje nejen překryv písmen B a T, ale i spojení dvou cest – cestu Broker Trustu jako poskytovatele zázemí s vysokou přidanou hodnotou na jedné straně a cestu svobodně spolupracujících partnerů na straně druhé. Společně to tvoří jeden celek a symbolické je i prolnutí barev. Toto partnerství vyjadřuje i nový slogan „Svobodně, ale ne sami“.

Samozřejmě jsme spustili i nový web a postupně přecházíme na novou korporátní identitu.

Když jsi zmínil konkurenci, té asi pěkně lezete krkem…

Asi ano, mezi pooly a MLM bude vždy principiální rozdíl, to jsou dva různé světy. Multilevel marketing je výborný systém pro prodej jednoduchého produktu ve velkém objemu s tlakem na výkon a produkci. Asi se shodneme, že poradenství není, nebo by nemělo být, „jednoduchý produkt“. Pokud úspěch měřím počtem Ferrari v garáži, tak je multilevel vhodná varianta. My jsme ale přesvědčeni, že finanční poradenství se má dělat jako poctivé řemeslo, kdy poradce dlouhodobě spolupracuje s klientem a dobře se znají. To nevyhnutelně stojí spoustu času a energie, tedy práce. Prostě jako každé jiné řemeslo.

Primárně se zaměřujeme sami na sebe, na naše služby a přidanou hodnotu. Nechceme se účastnit těchto hádek, přestřelek. Zloba a zakořeněná nenávist, kterou většina trhu vštěpuje už nováčkům, se podílí na negativním obrazu oboru finančního poradenství. Všichni se pomlouvají a hází na sebe špínu. To se pak zákonitě promítá do toho, jak si poradci váží své práce a jak jsou následně vnímáni klienty. Považuji to za největší problém téhle branže.

Konkurence vám ale roste i mezi pooly?

To nás jen utvrzuje v tom, že ten model funguje. My jsme přesvědčeni, že budoucnost spočívá ve spolupráci malých vysoce profesionálních poradenských praxí navázaných na pooly se silným zázemím, které jsou schopné za adekvátní marži poskytnout IT zázemí, produktový a analytický servis, kompletní backoffice, compliance, byznysovou podporu.

To klade na pooly obrovské nároky. My svůj servis budujeme už od roku 2001. 13 let na trhu nám dalo mnoho cenných zkušeností. To by však samo o sobě nestačilo. Dynamika našeho oboru je v poslední době značná a nezbytné investice do všech těchto oblastí se razantně zvyšují. Dnes jsme již dostatečně velcí a stabilní, abychom si to mohli dovolit. Jsme mezi třemi největšími zprostředkovateli hypoték v ČR, za rok 2013 to bylo více, než 10 miliard objem úvěrů na bydlení. Náš provizní obrat již loni překonal hranici 500 mil. Kč, letos cílíme nárůst o dalších 20 %. Pro malé začínající pooly bez odpovídajícího kapitálu s minimální marží to ale bude nesmírně složité. S byznys modelem nejvyšších provizí nemůžete dlouhodobě uspět, nedokážete pak financovat rozvoj. Seriózní poradci budou prověřovat stabilitu servisní organizace, přes kterou jim tečou současné i následné provize.

Finanční poradenství jako řemeslo zní hezky. Nemyslíš si ale, že je to jenom fikce?

Nemyslím. Vím, že je to realita. Máme partnery, kteří jsou špičky ve svém oboru, mají top klientelu v Česku. Spolupracujeme se solitéry, kteří mají neskutečné vědomosti a znalosti a jsou to malé praxe, ale generují významnou přidanou hodnotu pro klienty. Jiní naši partneři přednáší na vysokých školách. Někteří zase pořádají velké akce pro klienty, jako jsou plesy nebo akce pro děti a jejich rodiče, věnují se finanční gramotnosti a vzdělávání. Spousta z nich je ztělesněním toho, že finanční poradenství může být vážená profese a poctivé řemeslo. Budují své firmy, byznysy, vlastní značky. Budují vztahy se svými klienty. Nestydí se za to, kdo jsou a co dělají. My jim v tom můžeme být podporou, spolupracovat a z toho mám radost.

Když jsme u té budoucnosti, pomalu se přesouváme do dalšího roku. Jaké máte plány?

Chceme dále dělat to, co nám dává smysl a stále kvalitněji a s větším zaměřením na odbornost, přidanou hodnotu, vědomosti a znalosti. Proto jsme nedávno spustili BizOn akademii, tedy koncept vzdělávání a osobního rozvoje pro naše partnery. Jsme teprve v začátcích a spoustu nového v této oblasti připravujeme na rok 2015. Vzdělávání je pro nás velké téma. Nedávný Broker Kongres měl opět velký úspěch a už přemýšlíme o dalším ročníku.

Jsme přesvědčeni, že rozvoj dovedností a znalostí je klíčový pro další fungování na trhu. Definuje to jak legislativa, tak trh samotný. Vzdělávání jsme letos podpořili i bezkonkurenční nabídkou přípravných kurzů pro získání certifikace €FA. Mnoho našich partnerů už certifikaci má, nicméně se těším na příští rok a první absolventy našeho přípravného kurzu.

Když jsem před rokem převzal, respektive začal vytvářet produktové a marketingové oddělení, tak jsem nastartoval cestu otevřenosti vůči trhu a sdílení know-how. V tom chceme pokračovat a pomáhat kultivovat trh, být inovátory. Pro naše partnery si vždy schováme něco navíc, ale nadále chceme přinášet nové nástroje a služby, které poradci potřebují pro své řemeslo.

Věřím, že otevřenost je správná cesta. Když finanční poradci přijmou za svou myšlenku budování byznysu, který jim opravdu patří, myšlenku poctivé profesionální služby pro své klienty, mohou od Broker Trustu očekávat veškeré potřebné nástroje a podporu. Pro takové poradce a poradenské firmy chceme být první volbou. Chceme profesionálům v tomto byznysu umožnit, aby fungovali svobodně, ale ne sami.

Rozhovor vyšel v časopise Profi Poradenství & Finance.

Související články

Ostatní

Jak budovat důvěru klientů? Na Broker kongresu Vám poradí Dan Ariely

Jednou z hvězd online Broker kongresu evoluce² bude 10. prosince i psycholog a autor několika bestsellerů Dan Ariely. Ve svém vystoupení se zaměří na to, jak lidé přemýšlejí o penězích…

27. 11. 2020 4 minut čtení minut čtení

Black Friday

Ostatní

Desatero, jak se vyhnout nástrahám při online nákupu. Nejen na Black Friday

Letošní nákupy se kvůli pandemie covid-19 ve velkém přesouvají na internet. A obzvlášť před slevovými akcemi, jako je nynější Black Friday, nebo před vánoční nákupní horečkou se na nás hrne…

26. 11. 2020 5 minut čtení minut čtení

Ostatní, Poradenství

Mezinárodní konference o pojištění brzy startuje!

Dámy a pánové, připoutejte se. Za pár dní tu máme dvě významné online konference, které by si neměl nechat ujít žádný pojistný profesionál. Mezinárodní DIA konference začíná již 30. listopadu…

23. 11. 2020 4 minut čtení minut čtení

Zpět na články

Články e-mailem každý pátek

Rádi vám předáme know-how. Nechte nám na sebe kontakt.

Za zkoušku nic nedáte

Vyladili jsme nástroje pro Vaše vize. Co si o nich poslechnout víc? Pojďme to probrat třeba u kávy.

Chráníme Vaše Osobní údaje