Důležité změny administrativy od 1. 1. 2024

S ohledem na legislativu a kontroly producentů a ČNB jsme nuceni: 1. přistoupit k rozšíření okruhu případů, kdy je nutné dodávat ZZJ k obchodům ŽP a 2. opravy povinných příloh akceptovat výhradně elektronicky.

Záznam z jednání k životnímu pojištění i u změn bez navýšení pojistného

Záznam z jednání je nutno vyplňovat v případě podstatné změny životního pojištění, tedy vždy, když dochází ke změně v rozsahu pojištění, nebo ve výši pojistného. Nově jsou za podstatnou změnu rozsahu pojištění považovány i případy, kdy v souvislosti se změnou nedochází k navýšení pojistného, tj. například odebrání jednotlivých rizik nebo osob z pojištění. I v těchto případech je nutno s klientem sepsat Záznam z jednání. V Záznamu z jednání musí být zaznamenány požadavky klienta a odůvodnění, proč je pro něj toto řešení – změna stávajícího produktu – vhodné.

V případě, že se podstatná změna bude týkat rezervotvorného pojištění, je nutno klientovi před provedením změny poskytnou radu. Rada zahrnuje provedení analýzy, porovnání alespoň tří produktů a posouzení, zda je pro klienta vhodné provedení změny a ponechání stávající pojistné smlouvy nebo zda by s ohledem na jeho požadavky a jeho stávající finanční situaci nebylo vhodnější nahrazení stávající smlouvy novou. Zároveň je potřeba zohlednit i klientův aktuální zdravotní stav a nové čekací lhůty.

V případě Záznamu z jednání k podstatné změně pojištění rovněž platí, že Záznam nelze vyhotovovat až po podstatné změně pojištění, nýbrž v průběhu jednání s klientem.

K technickým změnám, změně adresy, telefonního nebo e-mailového kontaktu, změně jména po svatbě apod. nadále není nutné ZZJ vyhotovovat.

Opravy povinných příloh pouze elektronicky

Další významná změna se týká oprav povinných příloh. Od nového roku budou opravy povinných příloh akceptovány výhradně skrze elektronickou opravu v EPP (tzn. nebudeme moci akceptovat opravy propiskou na vytištěných EPP. Bude nutné udělat opravu v EPP a následně provést s klientem SMS podpis, nebo opravený formulář vytisknout k podpisu).

Díky provádění opravy přímo v EPP se mimo jiné zrychlí zpracování ohroženek. Tato změna se týká všech segmentů, které jsou dostupné v EPP – netýká se investičního segmentu, kde přílohy generuje BT Invest.

Správně vyplněné povinné přílohy Vás chrání při komplikacích plynoucích ze stížnosti klienta.

V případě dotazů se prosím neváhejte obrátit na Podporu partnerů přes 255 710 555, podpora@brokertrust.cz nebo chat v Bety 2.0.

Váš Broker Trust

Související články

Výnosy

Spoření na penzi přehledně. Co nás s největší pravděpodobností čeká v roce 2024

Poslanci schválili změny, které se dotýkají spoření na penzi a mají zavést hned několik zásadních novinek. Spořit si na důchod by mělo být atraktivnější, státem více podporované, ale zároveň za…

30. 11. 2023 7 minut čtení minut čtení

Rizika

Novinky v povinném ručení nabraly zpoždění. Co nás čeká v příštím roce na silnicích?

Původně na Vánoce, nyní nejdříve až v prvním čtvrtletí příštího roku začnou platit novinky v povinném ručení, které zvyšují například minimální povinné limity. Záleží, kdy bude zákon definitivně schválen. Co…

6 minut čtení minut čtení

Výnosy

FED nepotěšil trhy (Videokomentář: Týden 47)

Opatrnost centrálních bankéřů ohledně brzkého snižování úrokových sazeb mírně ochladila optimismus investorů. Trh tak po několikatýdenním růstu zamířil spíše do strany a mohl by i mírně korigovat. Dluhopisům se po…

28. 11. 2023 1 minut čtení minut čtení

Zpět na články

Poznejte naše chytré nástroje

Rádi vás pozveme na kávu . Nechte nám na sebe kontakt.