Důležité změny administrativy od 1. 1. 2024

S ohledem na legislativu a kontroly producentů a ČNB jsme nuceni: 1. přistoupit k rozšíření okruhu případů, kdy je nutné dodávat ZZJ k obchodům ŽP a 2. opravy povinných příloh akceptovat výhradně elektronicky.

Záznam z jednání k životnímu pojištění i u změn bez navýšení pojistného

Záznam z jednání je nutno vyplňovat v případě podstatné změny životního pojištění, tedy vždy, když dochází ke změně v rozsahu pojištění, nebo ve výši pojistného. Nově jsou za podstatnou změnu rozsahu pojištění považovány i případy, kdy v souvislosti se změnou nedochází k navýšení pojistného, tj. například odebrání jednotlivých rizik nebo osob z pojištění. I v těchto případech je nutno s klientem sepsat Záznam z jednání. V Záznamu z jednání musí být zaznamenány požadavky klienta a odůvodnění, proč je pro něj toto řešení – změna stávajícího produktu – vhodné.

V případě, že se podstatná změna bude týkat rezervotvorného pojištění, je nutno klientovi před provedením změny poskytnou radu. Rada zahrnuje provedení analýzy, porovnání alespoň tří produktů a posouzení, zda je pro klienta vhodné provedení změny a ponechání stávající pojistné smlouvy nebo zda by s ohledem na jeho požadavky a jeho stávající finanční situaci nebylo vhodnější nahrazení stávající smlouvy novou. Zároveň je potřeba zohlednit i klientův aktuální zdravotní stav a nové čekací lhůty.

V případě Záznamu z jednání k podstatné změně pojištění rovněž platí, že Záznam nelze vyhotovovat až po podstatné změně pojištění, nýbrž v průběhu jednání s klientem.

K technickým změnám, změně adresy, telefonního nebo e-mailového kontaktu, změně jména po svatbě apod. nadále není nutné ZZJ vyhotovovat.

Opravy povinných příloh pouze elektronicky

Další významná změna se týká oprav povinných příloh. Od nového roku budou opravy povinných příloh akceptovány výhradně skrze elektronickou opravu v EPP (tzn. nebudeme moci akceptovat opravy propiskou na vytištěných EPP. Bude nutné udělat opravu v EPP a následně provést s klientem SMS podpis, nebo opravený formulář vytisknout k podpisu).

Díky provádění opravy přímo v EPP se mimo jiné zrychlí zpracování ohroženek. Tato změna se týká všech segmentů, které jsou dostupné v EPP – netýká se investičního segmentu, kde přílohy generuje BT Invest.

Správně vyplněné povinné přílohy Vás chrání při komplikacích plynoucích ze stížnosti klienta.

V případě dotazů se prosím neváhejte obrátit na Podporu partnerů přes 255 710 555, podpora@brokertrust.cz nebo chat v Bety 2.0.

Váš Broker Trust

Související články

Úvěrování

Jako eso v rukávu. Sjednat si hypotéku za výhodnějších podmínek pro předčasné splacení do konce srpna ještě stihnete

Už jen měsíc a půl mají do konce srpna ti, kteří chtějí sjednat hypotéku za podmínek, které jsou výrazně mírnější v případě předčasného splacení, což se týká i refinancování úvěru…

18. 7. 2024 5 minut čtení minut čtení

Výnosy

Inflační data potěšila (Videokomentář: Týden 29)

Data o inflaci dopadla v Americe o něco lépe, než se čekalo. Pozitivní zpráva poslala trhy na nové rekordy. I pohled na dluhopisové trhy je optimistický, a tak snad jen…

16. 7. 2024 1 minut čtení minut čtení

Ostatní, Poradenství

2023: Obrat Broker Trustu vzrostl a přesáhl 2,7 miliardy. Tahounem byly investice a pojištění

Loňský rok je dávno za námi, a přestože pro nás byl velmi úspěšný, v Broker Trustu se raději díváme dopředu než do minulosti. Už brzy proto naše partnery seznámíme s…

11. 7. 2024 4 minut čtení minut čtení

Zpět na články

Poznejte naše chytré nástroje

Rádi vás pozveme na kávu . Nechte nám na sebe kontakt.

Bohuslav Černý

ředitel pro prahu

obchod.cerny@brokertrust.cz

+420 602 445 306