Etický kodex Broker Trustu
-
Ustanovení etického kodexu
-
Základní požadavky na pracovníky, smluvní partnery a finanční poradce BT
Pracovníci, smluvní partneři a finanční poradci:-
dodržují právní předpisy a vnitřní předpisy BT,
-
jednají čestně a poctivě s klienty a navzájem mezi sebou,
-
zamezují a předcházejí vzniku střetů zájmů, které mohou při výkonu jejich činnosti či poskytování služeb v souladu s předmětem smluvního vztahu s BT kdykoli vzniknout či nastat,
-
všestranně dodržují etické jednání.
-
-
Společenská odpovědnost
Pracovníci, smluvní partneři a finanční poradci:-
podporují a chrání základní lidská práva,
-
minimalizují dopad činností na životní prostředí,
-
odmítají korupční jednání,
-
chrání duševní vlastnictví.
-
-
Zachování dobrého jména Broker Trust, a.s.
Pracovníci, smluvní partneři a finanční poradci:-
zvyšují své odborné kvality a znalosti,
-
dbají o svou důvěryhodnost,
-
vyjadřují a zastávají pouze stanoviska BT v každé situaci, ve které jsou nebo mohou být považováni za zástupce BT.
-
-
Dodržování právních a vnitřních předpisů
Pracovníci, smluvní partneři a finanční poradci:-
dodržují právní předpisy České republiky,
-
dodržují vnitřní předpisy BT.
-
-
Střet zájmů
Pracovníci, smluvní partneři a finanční poradci:-
vyhýbají se jakýmkoli aktivitám nebo vztahům, jež by mohly být v konfliktu s činností pro BT nebo by mohly budit zdání takového konfliktu,
-
bez souhlasu BT nepoužívají data, informace a pracovní pomůcky pro aktivity nesouvisející s pracovní činností pro BT,
-
nediskreditují jméno nebo pověst BT,
-
ohlásí písemně/e-mailem compliance podezření z možného střetu zájmů,
-
neupřednostňují své zájmy nebo zájmy producenta před zájmy zákazníka, a to v jakékoli podobě.
-
-
Jednání s klienty
Pracovníci, smluvní partneři a finanční poradci:-
důsledně dodržují zákony a regulatorní pravidla upravující podmínky poskytování produktů a finančních služeb klientům,
-
neupřednostňují své zájmy, zájmy BT, zájmy producentů nad zájmy klienta,
-
jednají čestně a poctivě s klienty, vždy v jejich nejlepším zájmu,
-
dodržují zásady a podmínky odborné péče,
-
při jednání s klienty používají pouze schválené materiály BT,
-
klientům poskytují úplné, nezkreslené a srozumitelné informace o finančních produktech,
-
klientům neuvádějí nepravdivé, neúplné, pozměněné informace týkající se služeb a finančních produktů, nepoužívají klamavou reklamu,
-
neposkytují klientům žádné neoprávněné výhody,
-
neprovádějí žádné činnosti, které by byly v rozporu se zákony, a to i v případě, kdy by je o to sám klient žádal,
-
vyvarují se jakýchkoliv činností, které by mohly vést ke ztrátě důvěry klienta, BT a producenta.
-
-
Duševní vlastnictví
Pracovníci, smluvní partneři a finanční poradci:
-
chrání duševní vlastnictví BT i třetích stran,
-
s výjimkou případů, kdy to objektivně vyžaduje vykonávaná činnost, nezveřejňují, nesdělují či nepředávají interní nebo důvěrné informace a údaje, které BT chrání jako důvěrné,
-
na závěr spolupráce s BT odevzdají bez zbytečného odkladu vše, co je majetkem BT, včetně podkladů, které mají důvěrný nebo interní charakter,
-
pokud si nejsou jistí, co se považuje za interní nebo důvěrné informace a podklady, obrátí se na smluvního partnera nebo compliance BT,
-
informace získané během spolupráce s BT jsou majetkem BT.
-
-
Spravedlivé zaměstnanecké a smluvní vztahy
Pracovníci, smluvní partneři a finanční poradci:-
cení si různorodosti spolupracovníků, považují ji za konkurenční výhodu BT a využívají ji,
-
uplatňují zásadu rovnoprávného a nestranného jednání se všemi jednotlivci bez ohledu na jejich rasu, barvu pleti, náboženské vyznání, národnost, pohlaví, věk, zdravotní postižení nebo jiný specifický rys,
-
udržují pracovní prostředí, jež je prosto jakéhokoli obtěžování jakékoli povahy, včetně sexuálního obtěžování a šikanování (mobbing ).
-
-
Bezpečnost
Pracovníci, smluvní partneři, poradci:-
dodržují pravidla při vstupu do budovy BT a při jejím opouštění a všechny příslušné pracovněprávní předpisy,
-
zabraňují přístupu neoprávněným osobám do objektů BT, chrání majetek a zařízení BT před krádežemi a zneužitím,
-
dodržují postupy při prevenci teroristických a jiných kriminálních činů ohrožujících zaměstnance, klienty a obchodní partnery BT včetně zařízení a technologie,
-
upozorní na případné nedostatky v bezpečnostních opatřeních,
-
udržují pracovní i společné prostory v čistotě.
-
-
Konkurenční vztahy
Pracovníci, smluvní partneři a finanční poradci:-
nikdy nehovoří s představiteli konkurence BT o cenách, nákladech, ziskových maržích nebo dalších tématech, které jsou předmětem spolupráce s BT,
-
případnou komunikaci s konkurenty BT udržují pouze v takových mezích, pro které existuje legitimní obchodní důvod,
-
vyhýbají se komunikaci nebo jednání, které by mohlo zakládat podezření z nekalých smluv nebo dohod,
-
využívají konkurenčních výhod,
-
záměrně nepoškozují jméno konkurenčních společností.
-
-
Nepřípustné platby
Pracovníci, smluvní partneři a finanční poradci:-
nikdy nepřijímají finanční hotovost od klientů,
-
nikdy a nikomu nenabízejí, nedávají ani neslibují úplatky, nepřijímají je ani o ně nežádají,
-
používají logický úsudek, aby se vyhnuli i pouhému zdání podezřelé platby,
-
jménem BT neposkytují žádné příspěvky politickým stranám nebo jejich kandidátům.
-
-
Ochrana soukromí
Pracovníci, smluvní partneřia finanční poradci:-
používají informace o klientech nebo osobách, které mají smlouvu s BT, pouze k oprávněným účelům,
-
zabezpečují informace o klientech a smluvních partnerech či osobách, které mají smlouvu s BT, jak v písemné formě, tak v elektronické podobě,
-
nezískávají, nezpracovávají a neuchovávají informace o klientech ani osobách, které mají smlouvu s BT, v rozporu se zákony, zejména v rozporu se zákonem o ochraně osobních údajů.
-
-
-
-
Postup při pochybnostech o dodržování Etického kodexu Broker Trust, a.s.
-
Každý pracovník, smluvní partner, poradce se řídí zásadami uvedenými v tomto Etickém kodexu a je povinen upozornit na jejich případné porušování, pokud se s nimi při své činnosti setká.
-
V případě, že se kdokoli dozví o porušení zásad, které vyplývají z Etického kodexu, je povinen o této skutečnosti neprodleně informovat písemně etickou komisi etickyvybor@brokertrust.cz, kde bude uvedeno:
-
informace, která definuje pochybnost porušení etického kodexu,
-
veškeré rozhodné skutečnosti,
-
případně připojí či označí důkazy, které má k dispozici.
-
-
Oznamovatel může požadovat, aby etický výbor zachoval anonymitu (pokud to nebude v rozporu se zákonem nebo se porušení netýká oznamovatele) a nikomu dalšímu nesdělil identitu oznamující osoby.
-
Podaná stížnost/podnět bude projednán etickým výborem, který rozhodne o oprávněnosti a případně o nápravném opatření nebo udělení sankce. Návrh předloží ke schválení představenstvu BT. Sankce se odvíjejí od typu smluvního vztahu, kdy může být uděleno:
-
nápravné opatření,
-
výtka s nápravným opatřením
-
pokuta,
-
ukončení smluvního vztahu.
-
-
O rozhodnutí představenstva etický výbor informuje pracovníka, smluvního partnera, poradce písemně, případně o nápravném opatření či sankci.
-
-