Etický kodex Broker Trustu

  1. Ustanovení etického kodexu

    1. Základní požadavky na pracovníky, smluvní partnery a finanční poradce BT

      Pracovníci, smluvní partneři a finanční poradci:

      • dodržují právní předpisy a vnitřní předpisy BT,

      • jednají čestně a poctivě s klienty a navzájem mezi sebou,

      • zamezují a předcházejí vzniku střetů zájmů, které mohou při výkonu jejich činnosti či poskytování služeb v souladu s předmětem smluvního vztahu s BT kdykoli vzniknout či nastat,

      • všestranně dodržují etické jednání.

    1. Společenská odpovědnost

      Pracovníci, smluvní partneři a finanční poradci:

      • podporují a chrání základní lidská práva,

      • minimalizují dopad činností na životní prostředí,

      • odmítají korupční jednání,

      • chrání duševní vlastnictví.

    1. Zachování dobrého jména Broker Trust, a.s.

      Pracovníci, smluvní partneři a finanční poradci:

      • zvyšují své odborné kvality a znalosti,

      • dbají o svou důvěryhodnost,

      • vyjadřují a zastávají pouze stanoviska BT v každé situaci, ve které jsou nebo mohou být považováni za zástupce BT.

    1. Dodržování právních a vnitřních předpisů

      Pracovníci, smluvní partneři a finanční poradci:

      • dodržují právní předpisy České republiky,

      • dodržují vnitřní předpisy BT.

    1. Střet zájmů

      Pracovníci, smluvní partneři a finanční poradci:

      • vyhýbají se jakýmkoli aktivitám nebo vztahům, jež by mohly být v konfliktu s činností pro BT nebo by mohly budit zdání takového konfliktu,

      • bez souhlasu BT nepoužívají data, informace a pracovní pomůcky pro aktivity nesouvisející s pracovní činností pro BT,

      • nediskreditují jméno nebo pověst BT,

      • ohlásí písemně/e-mailem compliance podezření z možného střetu zájmů,

      • neupřednostňují své zájmy nebo zájmy producenta před zájmy zákazníka, a to v jakékoli podobě.

    1. Jednání s klienty

      Pracovníci, smluvní partneři a finanční poradci:

      • důsledně dodržují zákony a regulatorní pravidla upravující podmínky poskytování produktů a finančních služeb klientům,

      • neupřednostňují své zájmy, zájmy BT, zájmy producentů nad zájmy klienta,

      • jednají čestně a poctivě s klienty, vždy v jejich nejlepším zájmu,

      • dodržují zásady a podmínky odborné péče,

      • při jednání s klienty používají pouze schválené materiály BT,

      • klientům poskytují úplné, nezkreslené a srozumitelné informace o finančních produktech,

      • klientům neuvádějí nepravdivé, neúplné, pozměněné informace týkající se služeb a finančních produktů, nepoužívají klamavou reklamu,

      • neposkytují klientům žádné neoprávněné výhody,

      • neprovádějí žádné činnosti, které by byly v rozporu se zákony, a to i v případě, kdy by je o to sám klient žádal,

      • vyvarují se jakýchkoliv činností, které by mohly vést ke ztrátě důvěry klienta, BT a producenta.

    1. Duševní vlastnictví

      Pracovníci, smluvní partneři a finanční poradci:

      • chrání duševní vlastnictví BT i třetích stran,

      • s výjimkou případů, kdy to objektivně vyžaduje vykonávaná činnost, nezveřejňují, nesdělují či nepředávají interní nebo důvěrné informace a údaje, které BT chrání jako důvěrné,

      • na závěr spolupráce s BT odevzdají bez zbytečného odkladu vše, co je majetkem BT, včetně podkladů, které mají důvěrný nebo interní charakter,

      • pokud si nejsou jistí, co se považuje za interní nebo důvěrné informace a podklady, obrátí se na smluvního partnera nebo compliance BT,

      • informace získané během spolupráce s BT jsou majetkem BT.

    1. Spravedlivé zaměstnanecké a smluvní vztahy

      Pracovníci, smluvní partneři a finanční poradci:

      • cení si různorodosti spolupracovníků, považují ji za konkurenční výhodu BT a využívají ji,

      • uplatňují zásadu rovnoprávného a nestranného jednání se všemi jednotlivci bez ohledu na jejich rasu, barvu pleti, náboženské vyznání, národnost, pohlaví, věk, zdravotní postižení nebo jiný specifický rys,

      • udržují pracovní prostředí, jež je prosto jakéhokoli obtěžování jakékoli povahy, včetně sexuálního obtěžování a šikanování (mobbing ).

    1. Bezpečnost

      Pracovníci, smluvní partneři, poradci:

      • dodržují pravidla při vstupu do budovy BT a při jejím opouštění a všechny příslušné pracovněprávní předpisy,

      • zabraňují přístupu neoprávněným osobám do objektů BT, chrání majetek a zařízení BT před krádežemi a zneužitím,

      • dodržují postupy při prevenci teroristických a jiných kriminálních činů ohrožujících zaměstnance, klienty a obchodní partnery BT včetně zařízení a technologie,

      • upozorní na případné nedostatky v bezpečnostních opatřeních,

      • udržují pracovní i společné prostory v čistotě.

    1. Konkurenční vztahy

      Pracovníci, smluvní partneři a finanční poradci:

      • nikdy nehovoří s představiteli konkurence BT o cenách, nákladech, ziskových maržích nebo dalších tématech, které jsou předmětem spolupráce s BT,

      • případnou komunikaci s konkurenty BT udržují pouze v takových mezích, pro které existuje legitimní obchodní důvod,

      • vyhýbají se komunikaci nebo jednání, které by mohlo zakládat podezření z nekalých smluv nebo dohod,

      • využívají konkurenčních výhod,

      • záměrně nepoškozují jméno konkurenčních společností.

    1. Nepřípustné platby

      Pracovníci, smluvní partneři a finanční poradci:

      • nikdy nepřijímají finanční hotovost od klientů,

      • nikdy a nikomu nenabízejí, nedávají ani neslibují úplatky, nepřijímají je ani o ně nežádají,

      • používají logický úsudek, aby se vyhnuli i pouhému zdání podezřelé platby,

      • jménem BT neposkytují žádné příspěvky politickým stranám nebo jejich kandidátům.

    1. Vztahy s producenty, dodavateli

      Pracovníci, smluvní partneři a finanční poradci:

      • jednají vždy tak, aby nepoškozovali jméno BT,

      • neupřednostňují zájmy dodavatelů a producentů před zájmy BT a klienta

      • udržují dobré vztahy, zakládající se na smluvním ujednání mezi BT a producenty, dodavateli.

    1. Ochrana soukromí

      Pracovníci, smluvní partneřia finanční poradci:

      • používají informace o klientech nebo osobách, které mají smlouvu s BT, pouze k oprávněným účelům,

      • zabezpečují informace o klientech a smluvních partnerech či osobách, které mají smlouvu s BT, jak v písemné formě, tak v elektronické podobě,

      • nezískávají, nezpracovávají a neuchovávají informace o klientech ani osobách, které mají smlouvu s BT, v rozporu se zákony, zejména v rozporu se zákonem o ochraně osobních údajů.

    1. Spolupráce s veřejnoprávními orgány

      Pracovníci, smluvní partneři a finanční poradci:

      • sdělují pouze ty informace, na které mají oprávnění,

      • v případě, že si nejsou jisti oprávněností ke sdělení požadovaných informací, odkáží veřejnoprávní orgán na svého nadřízeného nebo compliance BT.

  2. Porušení etického kodexu

    1. Postup při pochybnostech o dodržování Etického kodexu Broker Trust, a.s.

      1. Každý pracovník, smluvní partner, poradce se řídí zásadami uvedenými v tomto Etickém kodexu a je povinen upozornit na jejich případné porušování, pokud se s nimi při své činnosti setká.

      2. V případě, že se kdokoli dozví o porušení zásad, které vyplývají z Etického kodexu, je povinen o této skutečnosti neprodleně informovat písemně etickou komisi etickyvybor@brokertrust.cz, kde bude uvedeno:

        • informace, která definuje pochybnost porušení etického kodexu,

        • veškeré rozhodné skutečnosti,

        • případně připojí či označí důkazy, které má k dispozici.

      1. Oznamovatel může požadovat, aby etický výbor zachoval anonymitu (pokud to nebude v rozporu se zákonem nebo se porušení netýká oznamovatele) a nikomu dalšímu nesdělil identitu oznamující osoby.

      1. Podaná stížnost/podnět bude projednán etickým výborem, který rozhodne o oprávněnosti a případně o nápravném opatření nebo udělení sankce. Návrh předloží ke schválení představenstvu BT. Sankce se odvíjejí od typu smluvního vztahu, kdy může být uděleno:

        • nápravné opatření,

        • výtka s nápravným opatřením

        • pokuta,

        • ukončení smluvního vztahu.

      1. O rozhodnutí představenstva etický výbor informuje pracovníka, smluvního partnera, poradce písemně, případně o nápravném opatření či sankci.